Programación...

In recent years, I've often wondered if I should expand my toolset, especially when engines like Unity and Unreal (and Godot, which is less in demand in the job market but just as wonderful as Blender) are part of the process until see one of your models integrated as part of VR or AR games or applications. It's impossible to be an expert on everything, but gaining an insight into that technical part can go a long way in complementing a specific 0-to-finish flow. In my case, I see Unity as the first market, the most extensive, and that's why I decided to start with C# in Visual Studio Code (Microsoft world), since Unreal uses C++, which is a low-level language that can be quite difficult. (I've managed with the plans, they seem like a pretty accessible path to me). Both software are available for free ( will require royalties once it makes a profit). Links at the end. Suggestions are welcome.
A menudo en estos años me he cuestinado si debería ampliar el abanico de herramientas, especialmente cuando los motores como Unity y Unreal (y Godot menos solicitado en mercado laboral pero igual de maravilloso que Blender) forman parte del proceso hasta que ves integrado uno de tus modelos como parte de juegos o aplicaciones de VR o AR.
Imposible ser especialista de todo,  pero obtener una visión desde esa parte técnica puede ayudar bastante para complementar un flujo concreto desde 0 hasta el final.
En mi caso veo como primer mercado Unity, el más extenso y por ende, me he decantado por comenzar con C# en Visual Studio Code (mundo Microsoft), ya que Unreal al usar C++ que es un lenguaje de bajo nivel resultaría bastante arduo(me he manejado con los bluprints, me parecen una manera bastante accesible). Ambos softwares disponibles de forma gratuita ( exigirán regalías una vez adquieras ganancias), se admiten sugerencias:

https://code.visualstudio.com  


https://unity.com






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